Санкції США потроїли вартість транспортування російської нафти до Китаю.


Останні санкції США супроти російської нафтової індустрії призвели до різкого зростання вартості транспортування нафти ESPO до Китаю. Вартість доставки зросла більше ніж утричі, а трейдери прогнозують подальше зростання цін. Фрахтові ставки на маршруті з російського порту Козьміно до китайських терміналів зросли до 5-5,5 мільйонів доларів порівняно з 1,5 мільйонами до санкцій. Санкції США були спрямовані проти двох російських компаній, які забезпечують понад 25% морського експорту нафти країни-члена ОПЕК+, а також проти пов'язаних страхових компаній та трейдерів.
Джерела повідомляють, що санкції значно вплинули на транспортування російської морської нафти. У 2024 році кораблі, включені до списків санкцій, забезпечували 22% транспортування цієї нафти. Санкції миттєво призвели до зупинки суден з вантажами ESPO та нафтою марки "Сокол" біля китайського узбережжя.
Особливо складна ситуація склалася для китайських нафтопереробників, які надають перевагу ESPO через зручну логістику. Головні перевізники на цьому маршруті - танкери класу Aframax вантажопідйомністю 750 000 барелів (102 300 тонн).
Ситуацію ускладнює те, що до останніх санкцій США портові термінали провінції Шаньдун, де зосереджена більшість незалежних нафтопереробних заводів Китаю, почали обмежувати прийом суден під санкціями після попереджень від великого термінального оператора.
Читайте також
- «Великоднє перемир’я»: Зеленський зробив Путіну нову пропозицію
- Британські винищувачі тричі за тиждень перехоплювали російські літаки над Балтією
- Не Харків і Суми: екскомандувач НАТО назвав місто, яке є стратегічною метою Путіна
- Окупанти атакували FPV-дронами евакуаційне авто
- Зеленський розкрив масштаб порушень Росією "Великоднього перемир'я" на фронті
- Великоднє привітання Президента України 2025: єдність нації та ситуація на фронті